Do obowiązków właściciela nieruchomości należy zgłaszanie wszelkich zmian mających wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi m.in.:
- urodzenie dziecka,
- śmierć domownika,
- zmiana miejsca zamieszkania,
- zmiana właściciela nieruchomości.
POWYŻSZE ZMIANY NIE SĄ DOKONYWANE Z URZĘDU.
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątek stanowi złożenie deklaracji zmniejszającej w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi można złożyć osobiście w Urzędzie Gminy w Racławicach (pokój nr 25), pocztą na adres Urzędu lub poprzez ePUAP.