Dokumenty od wnioskodawcy
1. Dowód osobisty lub paszport
2. Pisemny wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego/czasowego osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. (wnioskodawca sam przygotowuje wniosek z danymi i opisem zaistniałej sytuacji)
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu wnioskodawcy – kserokopia, oryginał do wglądu.
4. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji;
5. **Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
6. **Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od złożenia pełnomocnictwa.
Opłaty
1.Opata skarbowa za wydanie decyzji 10 zł
2. Opłata skarbowa od złożenia pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
3. Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Racławice
Konto Gminy Racławice
Bank Spółdzielczy w Proszowicach
Oddział w Racławicach
Nr rachunku bankowego: 25 8597 0001 0020 0200 0013 0003
Tytuł przelewu: EL - decyzja - wymeldowanie drogą administracyjną
Forma załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy, poprzez wydanie decyzji powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do wskazanych powyżej terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Racławice w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
Informacje dodatkowe
1. Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego/czasowego decyzją administracyjną może złożyć: właściciel lub osoba dysponująca tytułem prawnym do lokalu, pełnomocnik – legitymujący się pełnomocnictwem w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
2. W trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego przeprowadzone mogą zostać następujące czynności: oględziny lokalu, przesłuchania stron i świadków, rozprawa administracyjna z udziałem stron i świadków.
3. W przypadku osoby nieobecnej (nie zostało ustalone miejsce jej przebywania) oraz osoby niezdolnej do czynności prawnych, zostanie skierowany do sądu wniosek o wyznaczenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej lub niezdolnej do czynności prawnej.
Sprawy prowadzi:
Inspektor ds. ewidencji ludności
Zofia Muszyńska
piętro I, pokój 22, e-mail: ugraclawice@wp.pl, tel: 41 30 67 230
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego