Dokumenty od wnioskodawcy
- Formularz - zgłoszenie pobytu czasowego (dostępny w siedzibie Urzędu Gminy w Racławicach bądź w załączniku poniżej ↓) ,
- Dowód osobisty lub paszport,
- Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu - do wglądu.*
*Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Dodatkowe dokumenty do zameldowania na pobyt czasowy od cudzoziemca:
- wiza
- w przypadku, gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terenie RP legalnie w związku z toczącym się postępowaniem w sprawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub zezwolenia na pobyt czasowy - dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu, dokument „zgoda na pobyt tolerowany”, albo zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP, udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
- w przypadku obywateli UE – ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu, zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub, w przypadku braku zaświadczenia, oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terenie RP,
- w przypadku cudzoziemca będącego członkiem rodziny obywatela UE - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE lub ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE.
Opłaty
- Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł - opłata skarbowa.
Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Racławice, a dowód potwierdzający dokonanie opłaty należy załączyć do wniosku.
Konto Gminy Racławice
Bank Spółdzielczy w Proszowicach
Oddział w Racławicach
Nr rachunku bankowego: 25 8597 0001 0020 0200 0013 0003
Tytuł przelewu: EL - zaświadczenie - pobyt czasowy
Informacje dodatkowe
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
Sprawy prowadzi:
Inspektor ds. ewidencji ludności
Zofia Muszyńska
piętro I, pokój 22, e-mail: ugraclawice@wp.pl, tel: 41 30 67 230
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego