Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek - (dostępny w siedzibie Urzędu Gminy w Racławicach bądź w załączniku poniżej ↓),
- Dowód osobisty lub paszport,
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu (w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości osób zameldowanych, lub ich braku),
- Pełnomocnictwo (jeżeli o zaświadczenie występuje pełnomocnik) wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Opłata
Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia - 17 zł.**
Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Racławice
Konto Gminy Racławice
Bank Spółdzielczy w Proszowicach
Oddział w Racławicach
Nr rachunku bankowego: 25 8597 0001 0020 0200 0013 0003
Tytuł przelewu: EL - zaświadczenie - rejestr mieszkańców
**Nie podlega opłacie skarbowej zaświadczenie wydawane w sprawie: świadczeń socjalnych, nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej, ochrony zdrowia, urzędu pracy.
Informacje dodatkowe
1.Wniosek o zaświadczenie może złożyć:
- osoba, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL oraz w rejestrze mieszkańców
- właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do nieruchomości w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości osób zameldowanych w lokalu lub budynku lub ich braku
- za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
2. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna albo orzeczenie sądu (postanowienie o nabyciu spadku wraz z tytułem prawnym do lokalu jego spadkodawcy) .
Sprawy prowadzi:
Inspektor ds. ewidencji ludności
Zofia Muszyńska
piętro I, pokój 22, e-mail: ugraclawice@wp.pl, tel: 41 30 67 230
Podstawa prawna