Dokumenty od wnioskodawcy
- Formularz zgłoszenie pobytu stałego (dostępny w siedzibie Urzędu Gminy w Racławicach bądź w załączniku poniżej ↓) ,
- Dowód osobisty lub paszport,
- Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu - do wglądu.*
*Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Dodatkowe dokumenty do zameldowanie na pobyt stały od cudzoziemca
- karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,
- dokument ”zgoda na pobyt tolerowany”,
- zezwolenie na pobyt stały,
- zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
- decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,
- decyzja o udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt tolerowany albo zgody na pobyt ze względów humanitarnych,
- w przypadku obywateli UE - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- w przypadku cudzoziemca będącego członkiem rodzin obywatela UE- ważna karta stałego pobytu członka rodziny obywatela UE albo ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE.
Opłaty
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie podlega opłacie.
Informacje dodatkowe
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje na formularzu meldunkowym
w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
Sprawy prowadzi:
Inspektor ds. ewidencji ludności
Zofia Muszyńska
piętro I, pokój 22, e-mail: ugraclawice@wp.pl, tel: 41 30 67 230